Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-04, 10:28   #1
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av
Thumbs up

Brød for vedlikehold

Jeg har begynt å oppsøke kiwibutikker for å kjøpe brød. Min favoritt er Husmannsbrød. Husmannsbrød er laget hovedsakelig av helkorn rug, men inneholder også litt sammalt hvete og rug samt gjær. Dette brødet kan jeg spise uten at jeg går opp i vekt, faktisk går jeg litt ned. Brødet demper faktisk søtsuget. Det funker for meg

På Kiwi har de også ett brød som heter Vollkornbrot. Det inneholder kun tre ting og det er helkorn rug, salt og vann. Det er altså uten gjær. Jeg syns ikke det funket like godt for meg, har inntrykk av at det inneholder mye salt. Men dette brødet er nok bedre for de som er følsom overfor gjær.

Nå er det sikkert noen som vil hevde at brøda ikke er Atkinsmat men det er faktisk lov å spise hele korn på Atkins. Jeg har også prøvd forskjellige sorter fiberknekkebrød men det funker ikke for meg. I dag skal jeg sykle til nabokommunen og kjøpe brød for der har de Kiwibutikk.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat