Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-14, 18:47   #17
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Chiapudding (melkefri)

På Kinsarvik fant jeg dette

Ernæring
Chiafrön er rike på Omega-3, ALA (alpha-lineolic-acid), fiber og protein. Tradisjonelt, chiafrön forbrukes som de er, i form av en drink som heter "chia fresca" eller i tillegg til brød og bakverk. Frøene kan slipes ned og brukes med andre typer mel. Frøene inneholder også en rekke gunstige mineraler som fosfor, kalsium og kalium. Anlegget har praktisk talt ingen historie i Europa og ble introdusert i Europa i 2009 som "Novel Food", som betyr at det anbefales å brukes i baking av brød inntil 5% av totalen.

Superfrukter chia er sertifisert økologisk i henhold til EU-forordning 834/2007.

Ingredienser: Chia Seeds Sertifisering: Organic i overensstemmelse med EUs regelverk forordning 834/2007 Oppbevaring: Oppbevares kjølig, mørkt sted. Når åpnet, er best oppbevares i kjøleskap.



ernæringsmessige verdier per 100g

Kcal / Kj524/2194
Protein21,2 g
Karbohydrater37.5
som sukker0 g
Fat31,4 g
hvorav mettet12 g
som Omega 6-fettsyrer5,9 g


kilde http://www.kinsarvik.no/products/349...-naturlig.aspx


Det sammen med diett.no skremte meg fra og prøve. Skal kjøpe en pakke og teste ut; jeg måler jo blodsukkeret så ofte at jeg kan iallefall svare på om det påvirker mitt blodsukker.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat