Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-12, 20:01   #29
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Forbrenning av alkohol

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Er vi for eller mot dannelse av glukose?

Og kanskje det å ta seg et glass vin eller to og deretter trimme blir den nye medisinen til diaII?

Vel - det kan da knapt nok bli verre enn en diett bestående av fullkorn og poteter???

Sånn veldig forenklet har jeg forstått det riktig om jeg sier at ved alkoholinntak så vil leveren jobbe overtid med å omdanne alkoholen til glukose(?CoA iallfall) som i sin tur må forbrennes av musklene... mens annen forbrenning (fett, alminnelige karbohydrater, proteiner) bare skyves til side og lagres enn så lenge?

Og at denne omdanningen "skjer så hurtig som leveren tar unna" uansett og er dermed upåvirket av aktivitet som ellers ville ha påvirket forbrenningen? (Altså aktiviteten vil ta unna CoA, men stort/lite underskudd påvirker ikke leverens omdanningshastighet uansett).

Om man trener under alkoholpåvirkning så vil jeg da tro at musklene lettere kan "gå tomme" enn ellers?

BM "liker også å spekulere"

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat