Vis enkelt innlegg
Gammel 20-10-11, 22:35   #8
annannanna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 18
annannanna er på en erverdig vei

Sv: 14 dager på lavkarbo/ketose, lagt på meg dramatisk rundt magen og føler meg elend

(Svar til Nertus: Jeg maler det opp, alt sammen eller hakker det i det minste opp en del. Blander med egg og steker lapper. Strør over gryter og salater. Det blir sikkert fort 100-300gr mandler på en dag.

Jeg har fra før av etterlyst i forumet gode alternativer til kjøtt da jeg rett og slett er kjøttlei. Hvor er proteinene jeg skal spise? Kabohydratene i mandler, ble ikke de nullet ut av fibrene? Hvis ikke så kutter jeg ut mandler. Maten min blir full av "erstatninger" i og med at jeg ikke tåler melk og ikke har lyst på mye kjøtt eller egg. (Hvorfor spør du om rømme? Kom den ut av en brystvorte? Du spurte om CC før, og jeg har svart hvordan det ligger an med melkeprodukter, det er ikke åpent for debatt og synsing.) Sånn ellers, ja jeg skulle gjerne spist mer "normal" mat, gjerne, men jeg ser ikke helt hvordan det skal være mulig og fortsatt spise lavkarbo. (Forresten ser jeg ikke mye oppskrifter til "normal" mat her inne, det har ikke slått meg at lavkarbo handler om normal mat i noen utstrekning, alt handler om erstatninger her)

5-7 kapsler tran er ikke mye. 10 kalorier i hver kapsel om du lurte.

Jeg er ikke i tvil om at jeg får i meg veldig mye kalorier, noe som jeg har skjønnt er poenget. Men altså ikke så om jeg er normalvektig, viser det seg.

Jeg skal slutte å helle på olje, og jeg skal se om jeg klarer å spise mer protein. Det kan virke som om jeg må på en fettfattig diett med rå grønnsaker og magert kjøtt.)

Og salma er jo veldig godt, men sjelden vare her og dessuten prevantivt dyrt. Jeg har bare råd til kjøttdeig og kylling på Rema 1000.


Sist redigert av annannanna : 20-10-11 kl 22:41.
annannanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: melkefritt, glutenfritt Svar med sitat