Vis enkelt innlegg
Gammel 13-04-11, 12:05   #53
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

På din oppfordring, KarMa40, så sendte jeg mail til Leif Ims angående påstanden til endokrinologen om at jeg kom til å få lavere stoffskifte om jeg fortsatte med Lugol's.
Dette er svaret jeg fikk:

Sitat:

Hei Jorun.
Bruk av Lugols oppløsning som endokrinologen nevner gjelder høyt stoffskifte. Da brukte man før Lugols oppløsing for å dempe stoffskiftet. Det gjelder jo ikke deg. Dessuten har du påvist lite jod. Flott at du merker virkning på håret og kroppstemperaturen. Dette kommer egentlig ganske raskt etter Lugols oppløsning når det er mangel på jod. Du kan fortsette med dråpene selv om du tar ultralyd.
Vennlig hilsen Leif Ims.

Må si jeg ble lettet, og så har jeg googlet litt mer innstendig etter jeg fikk svaret, og det står visserlig flere steder at man kan få lavt stoffskifte VED hypertyerose ved bruk av Lugol's. Jeg har så langt ikke sett det i noen annen sammenheng, enn når man alt har høyt stoffskifte. Jeg spurte jo forsåvidt også endokrinologen om det at også de med høyt stoffskifte kan ha jodmangel, men som med mye annet, fikk jeg ikke noe svar på det.
Så da fortsetter jeg med dråpene mine. Denne utviklingen jeg har hatt på kroppstemperaturen og hårveksten er jeg litt redd for å miste.
Og så tok han jo også nye blodprøver, og som jeg forsto det, så kom jeg til å få prøvesvarene uansett hva de viste.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat