Vis enkelt innlegg
Gammel 06-07-09, 08:34   #2
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Sv: Mat og treningsutbytte

Virker ikke som om slankingen din har gått utover formen din. Du har nok styrke til å løpe raskt, det er bare akkurat utholdenheten din som sliter når du er i ketose.

Jeg har merket det samme selv. Når jeg er i ketose og skal jogge, er det uten futt og spenst. Jeg kan tvinge meg litt, men langt ifra på samme måte som når en ikke er i ketose.

Jeg har også merket at futten i løpingen er tilbake, jeg har valgt å gå ut av ketose og heller bare spise vanlig lavkarbo. Dette for å få mer energi på treningen. Jeg merket at selv om jeg hadde trent 2mnd +/- i ketose (med daffe tempo), så var faktisk formen blitt bedre. Men dette merket ejg ikke før jeg løpte etter å ha gått ut av ketose.

Denne slakke og spenstløse treningen minner veldig om treningene jeg til vanlig har hatt om morgener før frokost. Den føles treg og fæl, men gir like bra utbytte som vanlig trening. Men husk at kroppen henter energi fra fett og at dette krever mer energi og tar lengre tid enn vanlig energiomsetning.

Jeg ville ikke bekymret meg for dette. Du kan jo prøve å spise litt mer karbo en dag og se hva slags effekt det har på trening.

Syns du skal fortsette som du har gjort jeg, med både intervall og langkjøring, og bare holde ut. Når du når den vekten du ønsker å være på kan du jo spise litt mer karbo og se hvor mye bedre form du er i.

Jeg gikk ut av ketose for et par uker siden, hadde stans i vektnedgang. Merket at ejg fikk mye mer energi til å trene, og mer futt i intervallene. Spiser nå vanlig lavkarbo og trener masse. Vektnedgangen har kommet igang igjen, sikkert mest på grunn av økt trening.

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat