Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-04, 11:51   #17
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Det er mange forskjellige diagnose her, tror jeg. Jeg har post partum tyreoditt, en autoimmun hypotyerose som etterfølger et svangerskap. Det er en betennelse i skjoldbruskkjertelen som først har en periode med høyt stoffskifte, etterflugt av en periode med lavt stoffskifte. 2/3 deler av de som får sykdommen blir bra - av seg selv. Men vi medisineres underveis for å ha det bedre mens det står på.

Nå er jeg på gyngende grunn (dette er noe jeg tror): En betennelse i skjoldbrukskjertelen kan forårsake lavt stoffskifte - gjøre at skjoldbrukskjertelen produserer dårligere (ikke slutter å produsere) en periode. Men betennelsen kan gå over og når betennelsen er over produserer kjertelen bra nok igjen. Eller kjertelen kan ha fått en varig skade som gjør at den produserer for lite.

Svingninger i immunforsvaret påvirker kjertelens produksjon av tyroksin. Også hormonelle endringer påvirker kjertelens produksjon.

Nille, jeg tror du feiltolket sitatet. Jeg tror 'ikke kan danne mer av' betyr 'ikke kan danne nok av', og ikke 'ikke kan danne'.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat