Vis enkelt innlegg
Gammel 04-06-04, 07:40   #2
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Albertine,

Jeg vil gjerne påpeke en ting at du har masse muskelmasse. Når du veier 135 kilo så driver du styrketrening hele tiden. Det fine med et proteinrikt kosthold er at du ikke mister så mye muskler når du går ned i vekt. Den totale andelen av kroppsmassen din som består av muskler øker da drastisk.

Jeg snakker av erfaring på 24 kilo ned har jeg kun tapt knappe 2 kilo muskler. Trening ? Jeg har som deg gått med barnevogn. Går vel i snitt minst en time daglig. Blir jo mye løft osv også med en ettåring. Jeg spiser forresten minimum 100 gram protein daglig (I samråd med legen). Når jeg har tapt muskelmasse har jeg fått beskjed om å skjerpe proteininntaket.

Jeg har tidligere hatt nytte av lavimpakt treningsvideoer. Men med en ettåring i huset blir det ikke mye tid til slikt. Men jeg må begynne å gjøre en del styrkende øvelser for bekken/rumpe.

Poenget mitt (huff som jeg går rundt grøten) er at du selvsagt må begynne å trene men at du allerede har muskler godt inkapslet i fett. Målet ditt må være å beholde disse. Noen har sikkert en link til gode øvelser for deg.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat