Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-13, 01:16   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Problemer på sykehus?

Det er faktisk mitt store mareritt; at jeg skal havne på sykehus og at de gir meg glukose.
Som type 1 diabetiker som ikke kan bruke insulin, kan det bli katastrofalt.

Ellers lærte jeg da jeg lå inne ei uke i april i fjor at jeg må ha med egen mat på sykehuset. Maten jeg får der, når jeg plukker vekk alt jeg ikke kan spise pga for høyt karboinnhold, gir alt for lite fett, og jeg ender opp med masse stygge følinger og mye epilepsi. Når jeg nå skal på sykehus, tar jeg med meg en boks med hjemmelagede knekkebrød og noen bokser tomatfisk......
På Rikshospitalet tilbød de lavkarbomat; det bestod av 1 kokt egg til frokost og en kjedelig a la gatekjøkkensalat (altså kinakål og et par biter tomat), ville jeg ikke ha suppe til lunsj (betasuppe med masse poteter ene dagen og tomatsuppe med krutonger dagen etter) fikk jeg en ny salat lik den til frokost, middagen var helt vanlig og de husket faktisk og gi mer grønnsaker i stedet for poteter, men det var amerikansk grønnsakblanding med mais..... Til kvelds var det nok en gang tilbud om salat....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat