Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-05, 11:07   #9
DrPork
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 44
DrPork er en juvelDrPork er en juvelDrPork er en juvel

Opprinnelig lagt inn av marianne

Med fare for å lage South Beach-diskusjon ut av en helt annen diskusjon: synes du fase 2 av SB er optimal? Det er der jeg får problemer når jeg har fulgt South Beach. Fase 1 er temmelig streng, og så skal man gå rett over på frukt OG grovt brød/korn OG mer grønnsaker OG melkeprodukter i fase 2. Synes denne overgangen burde vært mykere. F.eks. består frokosten på dag 1 både av: havregrøt, jordbær og skummelt melk.

Mulig vi får trøbbel nå
Ja, jeg synes fase 2 er optimal dersom man gjør det på sin måte. Agatston sier jo nettopp dette, legg nye elementer til kostholdet på dine premisser ut i fra hvordan kroppen din reagerer. Du må ikke legge til alt med en gang. Start med feks noe korn samt bær. For min del synes jeg dette fungerer bedre, det er tilpasset det kostholdet jeg hadde før, og jo mindre vaneendring, jo bedre resultat på lang sikt. Nå vil flere hevde at det er dette Atkins gjør. Stemmer det, men det er vesnesforskjeller.

  1. man teller ikke karbohydrater
  2. man skal være påpasselig med fettet
Dessuten kan man jo stå noe lengre i fase 1. For meg tok det lang tid å komme bort fra karbofobien (ja, jeg er x - Atkins). Resultatet ble at vekta krøp ned siste rest, jeg følte meg bedre samt det fungerer bedre i hverdagen.

DrPork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert og naturlig lav GI Svar med sitat