Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-10, 23:16   #60
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Barn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er i overkant naivt å tro at det kun er mangel på bevelgelse og å pøse innpå sukker som gjør at barn legger på seg! Selv var jeg kostholdsbevisst, i større og mindre grad, siden seks-sjuårsalderen. Både på egenhånd og via leger og helsesøstre. Knekkebrød, grovbrød, poteter, ikke smør, lite saus... Trening 3 ganger i uka (ski/fotball) og mye lek i skog og mark. Likevel endte jeg med overvekt og insulinreisistens.

Helt enig! Du er - dessverre for deg - en av mange som slett ikke tåler disse "sunne" kornproduktene blant annet.

Tenk hvordan ting kunne vært hvis ingen hadde tredd et tradisjonelt kosthold nedover hodet ditt, men derimot gitt deg det du er skapt for å spise. Men, man kan ikke klandre foreldrene for dette, de gjorde antakelig så godt de kunne og fulgte vedtatte normer for kosthold.

Vi som henger her på forumet derimot, burde jo vite bedre!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat