Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-07, 19:13   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fett til matlaging

Jeg bruker Cocosa Pure til steking, evt. blanding av Cocosa og meierismør. Meierismør alene av og til (vanlig til steking, setersmør til noen retter og uten salt til baking). Jeg bruker også avocado olje i visse tilfeller, - den tåler varme bedre enn olivenolje. Rapsolje av og til. Olivenolje bruker jeg på svakere temperaturer. Det kommer alt an på hva slags mat jeg skal lage og hvordan den skal stekes/tilberedes. Og om det er kald eller varm mat.

Margarin har jeg ikke hatt i huset på mange år og tran er det mannen min som drikker, ville aldri steke i den iallefall....

Jeg har et godt utvalg i oljer og har helt forelska meg i Olivieros Basilikum olje. Den bruker jeg heslt på kalde retter/salat. For ikke å snakke om hvit trøffel olje. Noen dråper på egg/omelett gjør underverker.

Som kosttilskudd bruker jeg Cocosa Extra Virgin og/eller MCT olje. I det siste med en liten dæsj oregano olje oppi.

Sønnen til en venninde av meg stanset opp foran kjøkkenbenken min og kommenterte: "Oi, så mange oljer du har da, - vi har bare en vi".


Jeg heter Nille og jeg er en matsnobb......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat