Vis enkelt innlegg
Gammel 27-05-14, 08:32   #5
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Her er det Torkil P. Andersen (mannen bak Ketolyse dietten) skriver om ketose og siste rest av vektnedgang:

Sitat:

Hei
Er man normalvektig er ketogen diett ikke veldig effektiv. Årsaken til dette er at leveren trenger rikelig med frie fettsyrer for å danne ketoner, og er man normalvektig er tilgangen begrenset. Da blir det vanskelig å få til noe vekttap ( her ser jeg bort fra om normalvektige skal slanke seg )

Dette er også grunnen til at ketogen diett virker dårlig når man nærmer seg sin målvekt. Og det er forklaringen på hvorfor ketogen diett gir størst vekttap og rent fetttap spesiellt hos de med størst overvekt

Vennlig Hilsen
Torkil P Andersen

Det er ikke dermed sagt at man ikke kan bruke en ketogen diett for å ta av de siste kiloene, men man må nok tenke litt over hvor mye man får i seg også. Det er ikke nødvendigvis slik at minimalt med karber gir maksimal vektnedgang for alle. For noen, sånn som meg selv er det en fordel å ligge på 50-60 g kh daglig, men dette er noe som hver enkelt må finne ut av.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat