Tråd: Undervektig
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-12, 14:45   #40
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Undervektig

Hva om du begynner å kokkelere litt for henne isteden for å prøve å overtale henne til å "begynne med lavkarbo"?
Tipper hun ville blitt glad for å bli servert mat

Lag en god middag basert på nok kjøtt eller fet fisk, lag en god saus, eventuelt basert på toropose, men bytt ut melk og litt smør med fløte og masse smør og masse gode grønnsaker til (ikke bare salat).
En slik middag kan lett komme opp i 1500-2000 kcal alene uten at man føler seg stappmett.

En kraftig frokost hjelper også.
2-4 egg vispet med litt fløte og stekt i smør (omelett eller eggerøre)
noen skiver bacon eller spekeskinke over og tomater fx.
Denne frokosten kommer lett opp i 500 kcal

Om hun bruker fløte og eller cocosa i kaffen i tillegg (jeg synes det smaker best med begge) så kommer kaffekoppen opp i over 300 kcal alene.

Om du lager slik mat til henne vil hun selvfølgelig kunne spise"dagens" om hun vil på jobb.
Min erfaring er at det bare er McDonalds som nekter å bytte ut KH (brødet på burgeren) med grønnsaker. Både vanlige kafeteriaer, kafeer og resturanter er villige til å droppe poteten eller pastaen og servere retten med mer salat eller grønnsaker istedenfor. Dette gjelder også dagens.

Også håper jeg inderlig at hun kommer til en lege som tar henne på alvor...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat