Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-13, 12:37   #22
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Marianns Pavlova - marengsbotn

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Så flott at du har funnet en måte å lage pavlova på! Det er jo en genial kake for oss som ikke kan ha mel. Jeg er ikke så veldig glad i sukrinsmaken, og fikk bekreftet det da jeg prøvde oppskriften din. Kan det være at splenda kan brukes i stedet mon tro? Jeg er ikke ute etter søtsmaken, og eggehvitene blir jo stive uten at sukkeret er i. Jeg er ikke ute etter å "ødelegge" ditt gode arbeid altså!, men jeg sliter sååå med smaken på sukrinen. Forresten ble kaka mi veldig sprø, og lite seig inni. Jeg noterer meg eddik, og tenker at det skal jeg prøve neste gang. Kaka ble litt lysebrun gjennom faktisk, så den ble stekt for mye. Siden den skal tørke, kan det være en fordel med varmluftovn?

Brukte du sukrin + eller rein sukrin? veit ikkje kordan det vil vere med splenda. Om du har feks stevia, kan du kanskje tilsette meir av det.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat