Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-10, 00:17   #27
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: PCOS: Noen som har hatt SA og senere klart å føde levende barn etter lavkarbo?

Glem pulver, please! Nå vet jeg ikke hvor lenge du har holdt på, men jeg vet av erfaring, ikke minst av hva jeg har lest uttallige ganger her inne på forumet at kroppen ofte med et visst sykdomsbilde først trenger å bruke all energien sin på å fikse opp i ubalanser, før den tar seg av "mindre viktige" oppgaver som vektnedgang . Dette er overhodet ikke uvanlig.
Har du PCOS har du så godt som garantert insulinresistens, på et lavkarbokosthold kan det stabilisere seg, men er du så resistent som meg så kan det hende du trenger drahjelp. Jeg sto stille i over to år før jeg begynte på metformin, blodsukkeret mitt så jo helt perfekt ut, så her var det jo ingenting å hente, og jeg måtte begynne å lete etter svar selv. Og det viste seg jo, at selv om blodsukkeret mitt var ok, så var insulinet på bærtur, tross strikt lavkarbokosthold. For å få et fullstendig bilde måler man noe som heter c-peptid, som er uløselig knyttet til insulinnivået ditt. En lege med lavkarboorientering vil gi deg diagnosen fra 700 mmol, mens en allmenlege som følger WHO's spinnville retningslinjer vil ikke gi deg diagnosen før den har passert 1200, men da har du mest sannsynlig allerede fått dia2 ...
Hold ut! Dette går seg til! Og glem nå det pulveret, i hvert fall for en stund! Om du synes det er for vanskelig, kan du jo lufte en ide om å få foreskrevet ED (Eurodiett) hos Willumsen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat