Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-12, 08:19   #46
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Høyfettkosthold og utholdenhet

Jeg skal ikke våge meg inn på diskusjoner angående kompaktkranker, girutveksling eller andre sykkelrelaterte triks. Jeg ville latt sykkelen ligge og heller tatt med turskoene og løpeskoene
Eller, når det er snakk om Mallorca ville nok til og med jeg kunne kost meg på lengre sykkelturer...

Ut over det ville jeg tatt med meg følgende.
- Urbase evt annet tilskudd med magnesium og andre mineraler/ salter. Med tanke på at man svetter ut mye (det gjør i hvert fall jeg), og da hjelper spesielt magnesium på kramper. Dette ville jeg tatt som tilskudd hver kveld, helst noen timer etter måltid.
- Jeg ville også funnet en løsning for å få med meg kokosfett på tur. Mange anbefaler cocosa, og jeg synes det fungerer utmerket som energipåfyll under lengre perioder med hardt arbeid og ellers liten påfylling av næring. Det er sikkert noen som har oppskrifter på energibars basert på fett med cocosa.
- Jeg ville ikke tatt med gel og energibarer og carbfuel og slikt tull.
- På virkelig lange turer ville jeg tatt med meg litt "skikkelig mat". Feks rester fra middag. Og så ville jeg begynt å spise litt før jeg gikk helt i kjelleren. Det fungerer i hvert fall veldig godt for meg på lengre fjellturer.

Evt ikke ta med noe annet enn vann, og sykle til kroppen ikke makter mer, og så ta samme rundeen en gang til, bare på pur F Hver sin smak. Tipper Hypah av og til tar den metoden

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat