Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-04, 19:57   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Dette er hva jeg vwet om Tryptofan....

Når du trener blir BCAA også omgjort til brennstoff og forbrukt og dette gir rom for produksjon av serotonin. Spiser du et måltid med lav GI og minimalt med protein, vil det bare være de snille jentene som står igjen fra forrige måltid ved døren, og de vil tusle inn og produsere serotonin. "

Kilde: karin Hvoslef, Jentemat

Så utfra dette så bør vi vel ha et måltid en kveld i uken der du spiser lite fett og protein og mest lavglykemiske karbohydrater... Iflg. Eat så skal det være best å ta det om kvelden slik at en legger seg etterpå.
Det sto også i boken at høyglykemisk mat ikke har samme effekten, det må være lavglykemisk.

Jeg aner ikke noe om tilskudd, men dette er en måte å fikse det gjennom maten.

Kjempeinteressant, Lise! Jeg har jo hørt at trening påvirker serotoninet positivt, men visste ikke at dette var årsaken!
Står det noe informasjon om Eat noe sted på Karbojunkie? Har lest om det her og der, men har ikke fått helt med meg hva det går ut på...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat