Vis enkelt innlegg
Gammel 08-07-07, 16:41   #10
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Glukose intoleranse

Opprinnelig lagt inn av Sol-Angelica, her.

Takk for svar

Her går det i lavkarbo.

Fått satt opp ett nytt og forbedret kostholdsplan i dag, som jeg skal gå etter for å bygge muskler, driver med en del styrketrening.

Er ikke så mye som er forandret fra den kosten jeg hadde fra før av: det går i fisk, mandler, proteinshake, dr. lindbergs bar (ikke ofte), kylling, karbonadedeig (stekes med gr.saker) egg, havregryn med vann og sukkerfri jordbærsyltetøy, banan.

Fordeler seg slik:
Frokost: en liten skål havregryn, vann og jordbær (uten sukker)
lunsj: eggerøre, kylling eller fisk
en time før trening 20 til 30 gr. protein pulver
etter trening samme protein mengde og en bannan
middag: karbonadedeig, kylling, fisk eller biff (med gr. saker)
mellommål: som lunsj eller en dr. l. bar
kveldsmat: eggerøre eller noe annet annbefalt.
mandler eller andre nøtter hver dag.

jeg har forstått det slik at glukose intolleranse og insulin ikke er det samme, jeg plages med høyt blodsukker og at jeg blir helt utslått, må spise med minst tre timers mellomrom jeg.

Dette ser veldig bra ut! Kutt ut banan (den er full av sukker) og kutt ned på havregryn, så er du på god vei!
Jeg anbefaler deg å finne en kostholdsfilosofi å følge, det gjør alt så mye lettere.
Og for å ikke bli matlei så kan du finne mange gode oppskrifter på forumet her inne

Tretallsregelen er forresten grei å huske på:
Allltid 3 ting til hvert måltid!
- Protein (kjøtt, fisk, kylling, cottage cheese, proteinpulver)
-Antiokidanter (grønnsaker, bær)
-Fett (fra feks rapsolje, nøtter,avocado)

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat