Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-11, 10:28   #8
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: 100 % lavkarbo eller kan man veksle

Alle kropper er forskjellige, selv har jeg hatt gode resultater med å være streng på kh-inntaket. Siden jeg ikke følger noen spesiell retning har jeg ikke veid maten, så jeg vet ikke hvor høyt inntaket mitt har vært/er, men kostholdet mitt minner ganske mye om skaldeman, kanskje ketolyse i perioder. Har kuttet helt ut brød, pasta, ris, poteter og sukker, og redusert kraftig på annen stivelse i kosten (rotgrønnsaker bl.a.). Spiser heller ikke frukt. Holder meg stort sett til matvarer med under 5 g kh pr 100 g vare, med unntak av matvarer jeg spiser små mengder av. Periodene jeg har spist mer kh (i form av grønnsaker, ferdigsauser, nøtter og slikt) har vektnedgangen gått senere. Men trivsel er også viktig, jeg skal jo leve med denne kosten i lenger enn en liten periode Nå som jeg nesten er ferdigslanket er f.eks. nannahknekkebrød et fast innslag i kosten - det var det ikke til å begynne med. Jeg er også mer slepphendt med nøtter. Nå er det bare noen få kilo til jeg ikke lenger er overvektig (normalvekts-BMI), og jeg har så smått begynt å tenke litt langsiktig

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat