Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-10, 11:21   #8
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Sv: Mengde koffein i kaffe, te, pepsi max?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Heh, komisk. Søkte på "hvor mye koffein pepsi max" på google, og fikk opp som første resultat en tråd som jeg selv har laget, hehe. Verden er liten, eller noe sånt.

Har forøvrig ikke funnet noe svar på enda hvor mye det er i 1 dl. pepsi max, da men

Dette var en interessant tråd for en super-avhengig pepsimax drikker...
ikke rart man blir avhengig når det faktisk er endel koffein - jeg som trodd jeg var "sunn" som ikke drakk kaffe hehe.

Fant en artikkel om bl.a coffein innehild i pepsimax her..
http://energy-drink-ratings.blogspot...nk-review.html

Men det må regnes om i norske måleenheter da.
"Diet Pepsi Max Review: Kick
Well exactly how much caffeine does it have? Well in 8 ounces there is 46 milligrams of caffeine. So a 12 ounce can has roughly 69 milligrams of caffeine and a 16 ounce bottle would have 92 milligrams of caffeine. For comparison we will use Red Bull as it is currently the most popular energy drink on the market (although I don't know why). A 8.4 ounce Red Bull contains 80 milligrams of caffeine. You pay about $2.00 for the 80 milligrams of caffeine so about $0.03 per milligram of caffeine. You can pick up a 20 ounce diet pepsi max for $1.29 which would give you 115 milligrams of caffeine or about $0.01 per milligram of caffeine. "

Men er ikke sikker på om Pepsimax i america og her har samme innhold, det skassifiseres tydligvis som en energi drikk.
Dette er fra wikipwdia:

"Pepsi Max competes in the energy drink market. Compared with other common energy drinks, Pepsi Max gives the consumer a relatively low dose of caffeine. Pepsi Max provides 5.75 mg caffeine per fluid ounce, while Red Bull provides 9.64 mg"

__________________


Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat