Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-10, 16:43   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sjokoladekake på 3 minutter

Denne var faktisk ikke så verst. Jeg ble plutselig så godtesyk og måtte teste ut denne. Smakte som en kakete pannekake med god sjokoladesmak. Mettende er den også.

1 ss smør smeltes i en kopp i mikroen. La det såvidt smelte bare, og rør det godt, da blir røren luftigere.
Tilsett 1 egg og rør kraftig med en gaffel. Ha i 3 ss Sukrin, 2 ss kakao, 10 dråper vaniljeessens, 1 ss kremfløte og en klype salt.

Hell det i en liiiten mikrosikker form og nuke den i mikroen i ca. 1,5 minutter. Vend den over på en tallerken og server feks. med litt pisket kremfløte og noen bringebær.

2-åringen min fikk smake og ble helt ellevill, og her er det jo ingen skumle ingredienser (jeg er ikke skeptisk til litt Sukrin, det er ikke kunstig).

Jeg har ikke bilde, men min så ut som en litt tykk sjokoladepannekake, det avhenger av hvilken form man bruker. Det går jo an å bruke en vanlig liten skål også.

NB: det måtte såpass mye Sukrin til syntes jeg, jeg hadde bare i 2 ss og det ble litt lite søtt så neste gang blir det 3. Men mange her inne vil nok synes det er nok med 2 eller kanskje enda mindre. Smak dere frem! Det går jo an å tilsette andre ting også, feks. litt revet appelsinskall, peppermynteolje, hakkede nøtter osv.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 19-04-10 kl 10:38.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat