Vis enkelt innlegg
Gammel 08-08-06, 14:58   #21
BiggestLooser
Medlem
 
BiggestLooser sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 60
Innlegg: 130
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Min vei mot bedre helse.

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Du kan trøste deg med at etter en stund på lavkarbo smaker høykarbomat dritt. Særlig har jeg fått avsmak på søte ting.. tror det eller ei. For høykarbo kaker er jo så søte at det er som om man trøkker sirup ned i gapet. Derfor har jeg fått skikkelig avsmak på kaker og sånt.
Annen høykarbomat som pommes frites stinker jo. Det blir en effektiv stopper for meg i allefall, men så har du de høykarborettene da som lukter forrederisk godt og som ser helt nydelig ut.. Da det gjelder å holde tunga rett i munnen og gå for den maten som øyensynlig har minst karber.. Blir en vanesak etter en stund. JEg tenker ofte at maten er full av sånne røde allergifremkallende små karbodjevler jeg. Når jeg visualiserer det så blir ikke høykarbomaten så fristende likevel.

Jeg har heller ikke lenger noen spesielle sotbehov eller sug. Og de nord-amerikanske kakene er altfor sote. Jeg pleier aa snike meg unna naar de serveres. Det det gaar paa for det meste naar det er festligheter er som regel andre retter som noen er ganske karbo- og kaloririke. Men jeg har observert at det finnes valg som er karbofattige som f.eks. kalkun, skinke, roastbeef o.lign. Saa hvis man lever karbobevisst kan man klare seg selv om det er fest. Men det er ikke lett.

Jeg er ofte innom Torkils www.ketolyse.no og ser at det i min hjemby Arendal er en restaurant som har ketolyseretter paa menyen. Det er Madam Reiersen paa Tyholmen. Jeg har vaert der engang for lenge siden og de hadde veldig god mat og en herlig atmosfaere. Den restauranten kan absolutt anbefales hvis man er innom Arendal. Jeg er ogsaa at det er flere dagligvarebutikker i Arendal som har ketolysepolser og boka samt ketolysetabletter for salg. Kjempebra.

__________________
Starta livsstilsomlegging Januar 2003.





BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat