Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-06, 04:44   #24
BiggestLooser
Medlem
 
BiggestLooser sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 60
Innlegg: 130
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Min vei mot bedre helse.

Takk, Fjonken. Jeg kommer nok til å prøve meg på en Nille og/eller ren ketolyse hvis jeg får klarsignal av legen. Jeg har bare vært en gang hos denne nye fastlegen min og vet helt ikke hvordan hun står kostholdsfilosofi messig. Hvis hun er anti-lavkarb så hjelper det ikke hva man sier. Men hovedsaken er nyreverdiene mine da. Jeg skal ta nye blod- og urinprøver i begynnelsen av september og vil da få vite mer om nyrestatusen min. Jeg skal også til øyespesialist til forundersøkelse til laserbehandling 1. september og vil også spørre legen der om ketolyse/lavkarbo har noe å si for øyene.

I mellomtiden kan jeg bruke tiden til mer å sette meg inn i det med ketolyse. Jeg har faktisk vurdert å be min far som bor i Arendal å kjøpe boken der nede siden den selges i noen matvarebutikker der. Da kan jeg spare porto. Kanskje som forskudds julegave . Smiske smiske. Samtidig kan jeg jo anbefale han å lese gjennom boken før han sender den til meg slik at han vet hvorfor jeg er interessert. Jeg vet at han ville ha utrolig nytte av en vektnedgang selv og ketolyse kan være passende for han. Hmmmm gå i tenkeboksen....

Takk for prikken. Jeg har likt meg fra første dag i dette forumet og er glad for at jeg gikk inn her med et åpent og nysgjerrig sinn. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å endre ytterligere på kostholdet mitt, men ved å lese om medlemmenes erfaring fikk jeg inspirasjon til noen enkle endringer som gjorde kostholdet ytterligere lav GI/GB. Nå er det ketolyse som har vekket min interesse. Samtidig har jeg litt opprører i meg fremdeles og liker å gå litt på tvers av offentlig vedtatte "sannheter".

Vel, god natt nå skal jeg

__________________
Starta livsstilsomlegging Januar 2003.





BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat