Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-11, 18:53   #86
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Et ordentlig svar på hvorfor mye fett er viktig

Angående kaloribehov, så ligger basalbehovet, det man trenger for å opprettholde kroppens funksjoner, på 1464 kcal hvis man er 170 cm høy, veier 65 kg, og er mellom 18-30 år. Mer hvis man er overvektig. (Kalkulator her) All aktivitet man trenger kalorier til må man legge til. Å spise kalorifattig vil motvirke hensikten med Atkins. Man skal IKKE sulte! Så glem kaloriene og spis riktig, juster dietten i forhold til det som føles bra for deg, og se hvordan det går på sikt.

KK:

Sitat:

Sjekk hvor mye du bør spise


En av de mest kjente utregningsmetodene for kaloribehov heter Schofield. Den tar utganspunkt i din vekt, alder og kjønn.

Regn ut kaloribehovet ditt her!



Tallet du får er altså antall kilokalorier kroppen din trenger hver dag uavhengig av fysisk aktivitet; bare for å opprettholde livsviktige kroppsfunksjoner som pust, hjerteslag, cellefornyelse, hjerneaktivitet, varmeregulering og så videre.

Er du en normalt aktiv person legger du til 25 prosent flere kalorier hver dag, både for den fysiske aktiviteten og det som kalles varmeindusert termogenese (altså varmeøkning etter et måltid).

Om du vil ned i vekt


Gjennomsnittelig kaloribehov hos en aktiv kvinne på 18-30 år, ifølge norske anbefalinger for ernæring og fysisk aktivitet, er cirka 2500-2600 kilokaorier per dag.

Vanligvis trekker man fra 400–1000 daglige kilokaorier fra dette når hensikten er å gå ned i vekt.

Jeg går ikke god for det siste, siden vi snakker lavkarbodiett og ikke lavkalori her - men dette poster jeg for å vise at selv lavkalorislankerådene ikke er så ekstreme som det snakkes om her.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat