Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-09, 11:32   #85
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Eurodietten igjen

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

men stå på dere som bruker euro ,den virker ,men må være konsekvent

Signerer denne

Jeg starta på ED 23. september, og gikk ganske raskt ned i vekt. Var konsekvent gjennom fase 1 og 2 (totalt 6 uker, 2+4). Legen dytta inn en ekstra "fase" mellom 2 og 3 for meg, som tilsvarer fase 3, men uten frukt, og så lenge jeg var i den var jeg også ganske konsekvent.
Når jeg da begynte på ordentlig i fase 3 24. november, gjorde jeg etterhvert noen tilpasninger ifht jobb og matutvalg i kantina, og jeg gikk fortsatt ned i vekt.
Nådde målet mitt før jul, som var 95 kg! Meen, så kom juleferien.... Julematen i seg sjøl er ikke så farlig når det gjelder lavkarbo, men jeg er AAALT for glad i julekaker, i tillegg til at jeg har bursdag i jula, så jeg bestemte meg for å ta diettpause, men å PRØVE å holde meg unna det verste... Dette lyktes ikke helt, og jeg klarte heller ikke å gå helt tilbake til dietten etter jul, så etter at vi var på ferie siste uka i januar har jeg nå begynt tilbake i fase 2 Heldigvis gikk jeg bare opp ca 2 kg ila denne perioden, så det var jo ikke all verden..
Nå er jeg snart ferdig med denne perioden i fase 2 igjen, skal ut denne uka, og har -uten å være like konsekvent som jeg var sist gang i fase 2- gått ned drøyt 2 kg igjen nå, så er pr. idag på 0,3 lavere enn jeg var på det laveste før jul
Jeg har ikke igjen noe særlig produkter, bare en del kjeks og noen barer, så planen min er å begynne nå og gradvis over på mer generelt lavkarbo, men jeg vet ikke om jeg skal følge en spes diett ennå, eller om jeg skal prøve meg litt fram - det jeg har funnet ut hittil er at så lenge jeg holder meg mest mulig unna sukker og lyst mjøl, så kommer jeg langt

Setter også kortsiktige mål, for da er det jo større sjans for å klare det, så satser på rundt 0,5 ned i uka

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat