Vis enkelt innlegg
Gammel 04-04-04, 23:00   #3
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Hei Miro. Ikke fortvil! Jeg er ganske sikker på at kroppen din nå gjør noe som den er nødt til etter å ha vært i sparemodus, og som er helt naturlig og ufarlig. Og det betyr IKKE at du har gjort noe feil! Hvis din kropp over lang tid har fått litt for lite næring, og har måttet spinke og spare på det den har fått, og den plutselig opplever å få mer mat, hva skjer da? Jo, den "takker og bukker", og skrur slett ikke opp forbrenningen igjen på noen få dager. Den tror jo fortsatt du er i krigen eller det er sultkatastrofe eller noe i den duren... Først når du har "overbevist" kroppen om at den kommer til å få nok næring over lengre tid, så tør den å forbrenne normalt igjen. Det er veldig individuelt hvor lenge man må være tålmodig før vektnåla peker nedover igjen. Men det å hoppe opp et par kilo når man legger om til mer mat, er helt normalt, og etterfølges av en økt forbrenning som hjelper deg med de siste kiloene.
Hvis du nå får "panikk" og begynner å spise mindre, hva da? Jo da får "kroppen rett" og den skrur forbrenninga ned igjen.
Hvis du ønsker å gjøre noen tiltak nå fram mot bryllupet, så ville jeg anbefale å endre frokosten til en omelett med grønnsaker og skinke f.eks., eller noen kokte/stekte egg + rester av grønnsaker fra dagen før e.l. Frokostmåltidet avgjør hvordan din hormonelle tilstand skal være utover dagen (selv flere timer etter lunsj), slik at det er verdt å ha ekstra fokus på dagens første måltid.
Jeg støtter dessuten Skorpia i at det slett ikke trenger å være 2 kilo fettmasse som har økt! Kanskje du t.o.m. har fått større valuta for treningstimene og har fått noen hekto muskelmasse nå når musklene får mer protein å boltre seg med...

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat