Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-10, 21:04   #21
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Barn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Lavkarbo handler ikke bare om vekt, men også helse. Vi er jo ikke genetisk tilpasset til sukker og korn, og det er derfor vi har så mye helseplager i dag. Synes det er rart at når man først har oppdaget alle helseeffektene av et lavkarbo-kosthold, ikke ønsker at barna også skal få best mulig mat og grunnlag for god helse i voksen alder.

Skulle virkelig ønske jeg ble foret på LCHF mat som barn. Da ville jeg sikkert ikke behøvd å slite så mange år med overvekt og skikkelig dårlig helse.

Enig med deg, men jeg føler at diskusjonen innen lavkarbo er innsnevret til at man IKKE skal ha verken sukker eller mel.. Jeg kan ikke forstå at så lenge man er innenfor denne grensa på ca 100 karber så skal man IKKE skal kunne bruke litt mel eller sukker??? Så lenge man ikke er diabetiker eller har glutenallergi så bør jo ikke det være noe restriksjoner på mel og sukker annet enn mengden?? Det er i allefall slik tankegang jeg har overfor unga mine og maten de spiser...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat