Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-11, 17:45   #1
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Hellstrøms blomkålsuppe (melkefri)

Jeg må bare poste denne! Så et av programmene hans på nett-tv hvor denne ble laget til en ung jente med diabetes, og jeg måtte bare prøve. Ikke hadde jeg trodd man kunne lage så vanvittig god blomkålsuppe uten fløte/rømme!

Som en personlig alterering så hadde jeg i både olivenolje, og en BRÅTA meierismør, for å gjøre suppa mer mettende og lchf-vennlig. Jeg fant ikke reker, så jeg kjøpte krepsehaler, og jeg droppa brokkolien av ren latskap ... Men fy flate! Den ble helt utrolig!
Kan forresten også si at det kan være en fordel å koke suppa med lokk på. Men hey, tjukk suppe er godt det også!

  • 1 blomkål
  • 1 løk
  • 1 purre
  • 6 dl vann eller grønnsakskraft
  • Olivenolje
  • 1 brokkoli, lag små buketter
  • 2 ss gressløk, finhakket
  • 200 gr pillede reker
  • 1 ts Curry
  • Salt og pepper
Kutt blomkål i biter. Hakk løken og purreløken(bruk bare det hvite på purreløken). Fres alt i en kjele med litt olivenolje. Tilsett kraft eller vann. La det koke til blomkålen er mør. Kjør så suppen i en blender eller bruk en stavmikser til suppen er helt glatt. Du kan eventuelt sile den. Smak til med salt og pepper.
Stek rekene raskt i en varm panne med litt olivenolje og krydre med salt, pepper og curry, gjør det samme med brokkoli.
Anrett på tallerken med reker og brokkoli og hakket gressløk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat