Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-12, 15:07   #51
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

Sv: "Kur" for diabetes

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

I hvilken rettning påvirker levaxin insulinbehovet? Ville tro det var positivt å ta det, Levaxin er jo T3 (forbrenningshormon) om jeg ikke husker feil og en økt forbrenning vil vel øke insulinfølsomheten noe?

Ikke for å gi noen falske håp, men jeg minnes faktisk å ha lest om noen som opplevde bedring av nerveskadesmertene som er så typisk for dårlig regulert diabetes. Har ikke anledning til å lete etter det nå, men det var ketogent kosthold og stabilisering av blodsukker som var tingen i allefall.

For referansens del tar jeg selv 32 enheter Levemir (24-timers insulin) hver kveld og humalog (hurtigvirkende) til hvert måltid, eller ettersom behovet melder seg som f.eks. etter trening. Hard trening er et av tilfellene der friske mennesker tømmer blodet sitt for sukker for å fóre musklene og leveren må kompansere for å unngå lavt blodsukker. For oss uten insulinproduksjon ender vi bare opp med høyt blodsukker. Slettes ikke unormakt at blodsukkeret øker med 20 i løpet av en times hard styrketrening når leveren er full av sukker.

Det du spørr om ang levaxin vet jeg altfor lite om.Men det er jo noen sammenhenger mellom insulin og stoffskifte,er bare usikker på hva:/

Åh,ok,du bruker også levemir?Kan du si noe om hvor mye hurtigvirkende du tar til måltider,kanskje?Er litt usikker her.
Og merker meg dette med å sette en dose etter trening.Det visste jeg heller ikke!Er slik type info jeg mener man burde bli informert om av lege.

__________________
ágætis byrjun,this is a pretty good beginning
doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat