Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-11, 23:32   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal man spørre legen om?

Spennende vei du er på!
Men vet jo hvordan metormin virker, men kanskje ikke hvorfor. Metformin minsker opptaket av glukose i tarmen, øker insulinfølsomheten sånn at man får mindre blodsukker i omløp, og så senker den glukoneogenesen (når leveren produserer glukose av andre stoffer enn rene karbohydrater). Det fine med metformin er at det ikke påvirker insulinproduksjonen, så man får ikke blodsukkerfall/føling av det. Det kjipe med metformin er at om man virkelig trenger det, så er bivirkningene inntil man venner seg tøffe. Mye kvalme og løs mage. Det tok meg tre måneder å trappe opp og tilvenne meg metformin, men så lenge jeg passer på å ta det til mat, og spise nok mat så er det null problemer.
Masse lykke til med alt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat