Vis enkelt innlegg
Gammel 05-08-11, 09:12   #80
Catticatti
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Særp
Innlegg: 6
Catticatti er på en erverdig vei

Sv: Forklaring på insulinresistens

Ville bare dele mine erfaringer med Glucophage så langt; håper noen har nytte av mine erfaringer:
Har gått på det i to og en halv måned nå, etter analyse av min c-peptid/insulinresistens var 1100, og spesialist i indremedisin ga meg diagnosen diabetes 2. Jeg har opplevd lite bivirkninger, og trappet ganske fort opp til 5 tabletter pr. dag. En dag har jeg opplevd kvalme, og er av og til noe løs i magen (men sjeldent diare). De ganger bivirkningene er kraftigst, er når jeg har inntatt sukker eller mye karbohydrater (f.eks. spist potet). For meg er det sånn at lite karbohydrater = lite bivirkninger. Vektnedgangen har gått saktere enn jeg håpet på. Vekta mi lå på 89kg da jeg startet med Glucophage, og ligger nå på 86kg - altså ca. 1kg pr. måned. Men det er i hverfall riktig vei; det går nedover.... Hukommelse og konsentrasjon har blitt vesentlig bedre - utrolig herlig å ikke bare tenke på å sove :-) men fortsatt en del trøtt og stort søvnbehov (vesentlig mer enn for 5 år siden). Apetitten har blitt vesentlig redusert, og jeg merker at jeg blir fortere mett og klarer å styre meg ved middagsbordet. Fastende blodsukker lå i ferien under 7,0, mens nå når jeg er tilbake på jobb ligger det over 7,0 igjen, men under 8,0 (samme nivå som før ferien, med medisiner). Kan være resultat av stress, eller av annen døgnrytme (tidligere opp om morgenen, og mindre søvn pr. døgn). To av mine fire ferieuker besto dessverre av mye fastfood (pga. tilgjengelighet), men jeg er nå tilbake til lavkarbo diett (siste 4 dager). Til slutt - jeg er takknemlig for de innspillene jeg har fått på dette forumet; dere motiverte meg til å virkelig gjøre noe for min egen helse <3

Catticatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat