Tråd: Salt-vannvekt
Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-15, 09:14   #10
Tirill77
Medlem
 
Tirill77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2015
Hvor: Rygge
Innlegg: 163
Tirill77 er på en erverdig vei

Sv: Salt-vannvekt

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Jeg tror ikke salt i maten har så mye å si.

Jeg veier meg rette etter urinering og før jeg drikker eller spiser noe som helst. Jeg går somregel ned første veiedag etter et dobesøk, som er naturlig. Det ikke kroppen tar opp forsvinner jo som dødvekt hver 3. dag omtrent :-)

Min vekt har et veldig nøyaktig display og kan vise 100g. Nesten alle vekter har det. Dog er det slik at unøyaktigheten på en vekt som ikke er ment for industri har en feil på 1-2%. Dvs. at din vekt kan vise 1kg forskjell selv om det er under 100g forskjell og at du er på et vippepunkt for vekta. Feilen er ikke nødvendigvis linært heller så den kan vise forskjellig feil på forskjellige tyngder.

Å se at man har gått opp er litt irriterende, men ikke la det gå til deg så sant du ikke går opp flere uker i strekk. Da er det noe du beregner feil!
Krydret industrikjøtt er ofte sukret med dextrose, glukose eller andre *ose som du kan finne i innholdsfortegnelsen. Beste er nok å kjøpe naturell å stå for krydringen selv :-)

Det er nok noe i det du sier Sylvester.
Mye av det var nok vann .. og mat som ligger i magen ( sliter litt med treg mage så dette kan ha innvirkning på vekta innimellom)
Jeg er av den typen som samler veldig mye vann, også når jeg er støl. Og jeg hadde helt glemt at jeg hadde starta nytt styrkeprogram dagen før og var veldig støl i leggene. Heldigvis er vannet borte nå og vekta tilbake der den var i det minste

__________________



" Du trenger ikke bli som andre- bli den beste versjonen av deg selv"
http//www.frufjeld.blogg.no
Tirill77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat for muskler- egenkomponert Svar med sitat