Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-04, 13:29   #2
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Slik trener jeg

Jeg trener etter prinsppene i hst og bruker disse øvelsene:

Knebøy 3x5 A 110 kg - Startet på 50 kg x 15
Skråbenk 2x8 a 45 kg- startet med bare stanga 20 kg x 15
chins 2x8 (Easy chins maskin)nivå 15 - Startet på nivå 8 x 15
bakside av skuldre 2X8 a 40 kg i maskin - startet på 10 kg x 15
Dips 2x8(Easy chins maskin)nivå 15 - startet på nivå 8 x 15
2x20 crunch
20 minutter gåing på tredemølle.
Gjennomføres på 70- 90 minutter

Som dere ser så er det de samme øvelsene hele tiden med en viss progresjon i vektene. Denne måten å trene på kalles HST. og passer både for kvinner og menn. Det er svært viktig å stadig legge på mere vekt for å få musklene til å vokse. Det har ingen hensikt å stå å løfte mange repitisjoner med de samme lette vektene hele tiden. Til damene : det er ikke mulig for dere å få kule muskler som menn. Skikkelig styrketrening fører bare til en strammere kropp og at dere forbrenner mer fett.

Anbefaler alle prøve seg på styrketrening på et trenings senter. Der jeg trener er det både gammle og unge( må være over 16 år), tykke og tynne.
Det er ikke slik at treningsstudioene er fulle av store kroppsbyggere som er mest intriesert i å se seg i speilet.

Hvis dere ikke liker at det er mye folk på treningssentret så er det lurt å begynne nå, for det er mye mindre folk på sentrene om sommeren.

Styrke trening er det ideelle for å greie å holde kiloene borte lenge,lenge da et kilo muskler forbrenner 140 kcal i døgnet. Desto mer muskler desto mer forbrenner du. og desto mer mer kan du spise uten å gå opp i vekt.

Eller dere kan ta dere en tur til skogs og hogge ved. Både nyttig og fantastisk god trening.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat