Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-05, 23:25   #30
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Disse burde være lett tilgjengelig slik at man enkelt kan danne seg et bilde av hvor mye man bør innta av de ulike næringsstoffene... når sulten blir borte er det som kjent lett å "slurve" litt med matmengdene, og ende opp med å¨spise langt mindre enn man burde, både når detv gjelder matmengde og måltidshyppighet...

Sultfølelsen kommer tilbake etterhver som man går ut av ketose. Og NÅR man går ut av ketose er også veldig forksjellig fra person til person. Noen kommer ikke i ketose før de ligger under 20 karber pr dag, men de fleste vil være i ketose fra ca. 20 til de inntar 35-40 karber pr dag. Dvs. et stykke opp på vedvarende stigen. Noen få er i ketose til langt over 40, men det er ikke mange.

Og når man er ute av ketose vil man etterhvert kjenne sultfølelsen igjen. faren er her at man, om man ikke følger reglene nøye, faktisk spiser for mye og ikke for lite. Protein og fett metter godt. Jeg har prøvd, og jeg kan love deg at det ikke er lett å spise for MYE protein (dvs. over anbefalt mengde). Jeg har dårlig muskelbygging og får beskjed fra både trener og ernæringsfysiolog om å spise MER protein. Men jeg får det ganske enkelt ikke til uten å være ekstremt bevisst på det. Her er et snitt pr dag fra mitt matinntak en uke på pre-vedlikehold:

Total: 1741 Fat:122 1098 65% Sat:21 187 11% Poly:18 163 10% Mono:22 200 12%Carbs:53 119 7% Fiber:23 0 0%Protein:116 463 28%Alcohol:0 0 0%

1741 kalorier, 122 gram fett (65 %) 30 netto karber (7%) og 116 gram protein (28 %).

Nå er jeg på vedlikehold og fører ikke lenger matregnskap, men antar jeg ligger et sted rundt 60% fett, 10% karber og 30% protein (trener 5 dager) pr uke). Ligger rundt 40-45 netto karber pr dag....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat