Vis enkelt innlegg
Gammel 21-03-12, 15:55   #7
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Tagatose, tagatesse

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Dette spørsmålet har sikkert blitt stilt før, men jeg er ikke mann om å finne noe konkret svar så hadde satt pris på litt hjelp!

Er det mulig å oppdrive Tagatesse eller annet tagatose-basert søtningsmiddel i butikk/apotek? Vet det er å få kjøpt på nett, men hadde vært så veldig mye enklere å bare handle over disk.

Grunnen for spørsmålet er at jeg ser dette kan karamelliseres og dermed brukes både i fløtekarameller og karamellpudding, og om jeg ikke husker helt feil ble det nevnt i forbindelse med marsipan også (noe jeg forsøkte å lage i vinter med Sukrin, noe som ble en komplett fiasko *facepalm*).

Litt off topic men fortsatt innenfor gode søtsaker; nok en takk til Gerd for hennes ostekake som faktisk har blitt etterspurt (se: mast om) til en bursdagsfeiring til helga.

Du bare mååå prøve "Vivians Nøttegodt" jeg er helt hekta på det. Å vi fant ut at mannen ikke tåler tagoatose, så jeg får nå ha det helt i fred


Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat