Tråd: Mat&trim
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-04, 00:25   #6
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Man kan legge inn en masse variabler når det gjelder protein,feks. pr kg fettfri kroppsmasse + treningseffekt av de ekstrakiloene man drasser på gir tilslutt ca 3, gram pr kg kroppsvekt. dette er optimale tall , ikke minimumstall.

Så mye protein vil gi overskudd av protein som igjen fører til økt forbrenning.

Jeg inntar 5-6 shaker med protein pr. dag( når jeg går på diett).
Med så høyt protein inntak som du skal opp i HP er shake en nødvendighet.

Ps hvis du er relativt uvant med styrketrening så kan du begynne med litt lavere doser og heller øke på etterhvert når treningen blir mer krevende.

Sitat:

Kjøper man proteinshake eller lager man den selv?
Jeg skjønte ikke helt hva du mente dagdosen av karbo etter trenning, kan du forklare det bedre?

I Lenkeregistret finner du minst 3 Webshopper som selger proteinpulver( blandes med vann eller melk i et shake beger).
De fleste helsekostforettninger fører også proteinpulver, anbefaler deg å stikke innom din lokale helsekost å be om smaksprøve.

Vel nå er ikke jeg noen Fedonist , men man kan vel ikke spise ubegrenset mengde karbohydrater på Lindberg? Uansett vil kroppen best takle karbohydrater etter trening , rett etter trening vil de fleste kunne tillate seg å inta noe raske karbo uten at dette for konsekvenser som fettlagring.
opptil 70 gram, men dette er induviduelt og personlig vill jeg lagt listen langt lavere.10-30 gram karbo rett etter trening.

Ps, de som vet at de er veldigfølsomme for karbo bør prøve seg frem med små mengder karbo rett etter trening , begynne med 5 gram og så øke gradvis for å finne ut hvor mye de tåler før de blir slengt ut på blodsukker galoppen.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat