Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-09, 19:02   #23
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Sender barna på tur med sunn kakao og bolle-niste

Veeeel, jeg vet ikke så mye om sukrin det skal jeg innrømme men jeg gir heller barnet mitt litt sukker på en helgedag enn å eksprimentere med div. søtningsstoffer. Kan noen fortelle meg hva som gjør at munnen min blir helt iskald når jeg spiser sukrin? Kjennes langt fra naturlig ut og smaker for min gane helt likt som aspartam og annen ufin søtning.

Stevia har jeg ingen erfaring med men i mine øyne er det bare sukker som er sukker. hehe. Synes alle andre erstatninger smaker æsj.

Det forundrer meg at folk gir barna sine lightprodukter uten å nøle men litt vanlig brus i ett glass på Lørdagen er farlig. Snålt. (sier ikke at dere gjør det altså) Barn bør spise så naturlig som mulig. Sukker er forholdsvis naturlig, men selvfølgelig har det skadevirkninger. Forøvrig er det ikke sukkeret i brusen som er det værste, det er syren som etser emaljen. Sukker gir bedre grobunn for bakterier ja, men om emaljen er hel og tannpuss normalt så skader ikke sukker tennene slik som syren gjør og det tar mye lenger tid for bakteriene å "spise" seg gjennom emaljen. (juice, saft, brus, vin) Hilsen hun med utdannelse innen odontologi. Riktignok bare assistent men.. hehe.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat