Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-07, 08:44   #9
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg forstått utregningene?

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Det skal være sikkert og visst. Tuuusen takk!!

Og disse laptoppene dine er en veldig inspirasjon, jeg har bestilt fra Danmark, og regner med at den snart kommer i posten.

Jo da, jeg har lest alt jeg har kommet over om OE-kostholdet og finner dette interessant.

Så var det matlysten da, det er vel den som er det største problemet for tiden. Jeg var sjelden så opptatt av matfatet før jeg slutta å røyke. Nå kan jeg ete hele dagen uten å bli mett.

Menyer er interessant ja. Det må nok en del beregninger, veiing og måling til i starten.

I starten er det greit å finne ut av det ved å vaie maten, ja, men det blir fort en vane, som du knapt tenker over etter hvert.

Og om du føler deg sulten som du sier, så kan du prøve å øke fettandelen til 2,5, og grønnsakene til et sted mellom 0,5 til 0,8, som også er i tråd med OE prinsippene. Da blir det noe mere mat, og fettandelen vil bidra til å øke metthetsfølelsen.

Det gir i såfall følgende fordelingsnøkkel...

1,0 (P) : 2,0-2,5 (F) : 0,5-0,8 (K)

Lykke til!

.


Sist redigert av Ziggy : 20-04-07 kl 09:10.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat