Vis enkelt innlegg
Gammel 19-04-10, 21:45   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Cottage cheese

Opprinnelig lagt inn av somaya, her.

Går det an å lage det selv?
Er i utlandet og her har de ikke cottage cheese. Kjenner det er noe jeg savner.
Har funnet creme fraiche og rømme, men ikke cc.

Jeg har lagd det selv.
2 liter skummet kulturmelk (eller vanlig kulturmelk) varmes opp til kokepunktet, deretter skrur jeg platen på det minste og så står den der og småputrer i en times tid.
Hell hele greia i en slik bærsil eller tilsvarende og la det renne GODT av seg.
Jeg synes den blir litt tørr og kornete i forhold til kjøpeCC, men bland ostemassen ut med litt rømme/CF og kanskje litt salt??
Du kan selfølgelig prøve deg fram med 1 liter kulturmelk, men det blir veldig lite CC av det.
Det skal være en tråd om dette som jeg har startet en gang i tiden, du kan jo prøve å søke etter den
Lykke til

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat