Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-05, 20:47   #11
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av DrPork

Nå ønsker jeg ikke å fornærme Atkinsere, men du bør absolutt ikke holde tilbake på grønnsaker. Klart at du skal være forsiktig med mais, poteter gullerøtter etc dersom du er i hardeste slankefase, men der bør du ikke bli for lenge. Tomater er bla fullpakket med antioksidanter, og 1 tomat til hvert måltid er helt ok. Squash har 2.2 gr karb pr 100gr og tomat 2.3.

Problemet med Atkinsere (og ketolysere) er at det er veldig lett å bruke opp karbohydratkvoten på andre ting, uten eller med lite næring, som proteinbarer, sukkerfrie sjokolader, litt brød, litt av litt "forbudt" mat . Framfor en stor salat... Det gjelder å ha et bevisst og fornuftig forhold til karbohydratene en spiser.

Når det gjelder karbofobi så forstår jeg at det er et problem, men ikke for en som følger dietten.

Merk.: Med å følge dietten så mener jeg den som er presentert i siste Bok, Dr Atkins New Diet Revolution 2002/2003 - og på den amerikanske hjemmesiden www.atkins.com (bortsett fra alle materstatningene da) Den norske boken om atkinsdietten er ikke representativ for hvordan Atkins fungerer (idag), mye har endret seg siden den gamle oversettelsen (1993)

Etter det jeg har lest så langt så tror jeg at Dr Atkins anno 2002/03 til idag er ganske ajour med hva du mener DrPork?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat