Vis enkelt innlegg
Gammel 17-12-05, 00:01   #25
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: "Bedre uten brød" - oppsummerings/skravletråd

Neida, synes ikke du er frekk i det hele tatt... vi har da lov til å ha ulike meninger om det meste.... heldigvis!!!

Men også når det gjelder Sitronsyresyklusen, så gjelder det samme, for dette er faktisk bare et annet navn på Krebs syklus...

På engelsk kalles denne syklusen for The Citrate Cycle, derav forkortelsen TCA- cycle.

Legger ved en plansje om denne, så som du ser, så gjelder det samme her som for plansjen om Krebs syklus...

Til og med Kenn Hallstrøm har bommet på dette i flere artikler jeg har sett han har forfattet...

Bare litt nysjerrig... hvilken bok mener du da forklarer bedre sammenhengene med lavkarbokosthold da?!? Mener å ha lest de fleste, og av de jeg har lest, er denne boka faktisk den som kommer nærmest å forklare hva som er bakgrunnen til at et lavkarbokosthold er det vi biologisk sett er ment å ha...

Og en ting til... er det flere her inne med gode cellebiologiske fagkunnskaper som kunne tenke seg å være med på å skrive et "onlinehefte" her om hva det er som rent biologisk sett gjør at lavkarbokostholdet er det beste for mennesket???

Er mulig denne ville bli litt "teknisk", men for de som virkelig er skeptiske, så kan det være nyttig å vise til en sammenhengende, konkret gjennomgang og presentasjon av de biologiske prosessene som ligger til grunn for menneskets bruk og nyttiggjøring av de ulike næringsstoffene???

Ut fra dette kunne vi så ha laget en "light" versjon som en intro til nye interesserte...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat