Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-10, 18:46   #9
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Litt ekkelt, MEN; Lys/gul avføring??

Dette sier wikipedia om menneskelig avføring:

Sitat:

Menneskelig fekalt materiale varierer betydelig i utseende, avhengig av kosthold og helse. Normalt er fekaliene halvfaste og omgitt av et lag av slim. Den brune fargen kommer av en kombinasjon av galle og døde røde blodlegemer. Hos et nyfødt barn er avføringen til å begynne med gulgrønn etter mekonium. Denne fargingen skyldes tilstedeværelse av galle alene. Etter hvert som kroppen begynner å avstøte overskuddet av døde røde blodlegemer får den sitt kjente brune utseende, hvis ikke barnet begynner å die, da forblir den myk, avfarget gul med en ikke-ubehagelig duft inntil babyen begynner å spise betydelige mengder annen mat. Gjennom livet til et vanlig menneske kan man regne med å oppleve mange typer avføring. En «grønn» og noen ganger «leireaktig» utseende avføring er resultatet av mangel på avstøtte blodlegemer. Dette skyldes galleoverbelastning og er svært sjeldent og ikke en helserisiko. Så enkle problemer som alvorlig diaré kan gi blod i avføringen. Ufordøyde matrester som ofte kan finnes i menneskelig avføring er frø, nøtter, korn og bønner, i hovedsak på grunn av det høye fiberinnholdet i disse matslagene.

Så det er galle som gir det den gule fargen. Spiser vi mye fett så produserer kroppen mer galle for å bryte ned fettet i tarmen! Så da høres det ut som at vi BØR få gulere bæsj faktisk! Jeg får det ikke til å stemme helt at jeg hadde mørkebrun bæsj i dag, men så har jeg vært syk i helga så det er kanskje døde røde blodceller etter det?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat