Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-13, 13:25   #24
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Bygge muskler og lavkarbokosthold

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

eg kan ikke trene hardt, jeg prøvde før jul og gikk i ME -fella og endte med 6 ukers halsbetennelse, men jeg føler at når jeg går tur, står slalom osv at det ikke blir bedre, det er like grusomt slitsomt akkurat som om kroppen ikke fikser å bygge muskler. Og jeg lurte på det at jeg har vært i energiunderskudd( som du ser av tickeren min, BMI på 43+) i 1 1/2 år. Jeg trenger jo muskler for å henge med også. Hard trening går ikke, men jeg ønsker jo veldig gjerne å faktisk føle at det gjør mindre vondt å stå i heisen pga manglende muskler, etter flere turer en gang i uka(og turgåing i bakk hver dag i mellom),så klarer jeg ikke flere turer. Jeg seriøst holdt på å kaste opp forrige lørdag etter å pressa meg opp enda en tur for å se på guttungen som skulle hoppe med brettet.
Jeg skal nok klarer å trene litt utfall og planke hver dag uten å gå i ME-fella, noen få repetisjoner hver dag, men fremgangen føler jeg uteblir, jeg er på stedet hvil. Jeg spiser ca 1g protein pr kg jeg veier nå.

Masse ord og rot. Kort fortalt: Kan jeg føler at jeg står på stedet hvil pga jeg har levd på underskudd så lenge? Jeg har jo egentlig MERE ENN NOK energi på kroppen, der er jo der lett tilgjengelig( eller?).

Dette er nok en situasjon som ligger godt utenfor det jeg kan svare på.

Men det jeg tør å si er at pga at du ikke makter å trene noe særlig mer enn kun et par reps, så ville jeg definitivt ikke ligget i overskudd.
her ville jeg snakket med lege/ernæringsfysiolog/noen med enormt godt peil på trening, sykdom og kosthold, og ikke forholdt meg til ymse internettfora.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat