Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-20, 05:11   #5
Sofagubben
Seniormedlem
 
Sofagubben sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 787
Sofagubben er en juvelSofagubben er en juvelSofagubben er en juvel

Sv: Spørsmål om BMR, fitbit og kalorier

Opprinnelig lagt inn av Mate, her.

Hei!

Nå veit jeg jo at kaloritelling ikke er så enkelt som kalorier inn og kalorier ut, men med såpass stort underskudd burde det i det minste gå i riktig retning. Jeg er ca. 7 kilo fra å være innenfor normal vekt.

Noen som kan gi meg litt forklaring på hvorfor jeg ikke går ned i vekt?

Regnestykket ditt er nok ganske sikkert feil, enten så forbrenner du ikke så mye som du tror du forbrenner, eller så teller du feil. Kroppen kan nok klare maks ei uke med så stort kaloriunderskudd (over 1000 kcal pr. døgn) før den rett og slett tvinges til å forbruke av sine oppsparte lagre og gå ned i vekt.

Mitt tips er at du ikke forbruker på langt nær det du tror du forbruker i tilfelle ville du slitt voldsomt med sultfølelse. Det er knallhardt å ligge over 1000 kcal i underskudd. Da jeg gikk ned lå jeg på i snitt 700 kcal i underskudd pr dag og i ketose og da gikk jeg ned ca en kilo pr. uke. Til nærmere idealvekta en kommer til hardere blir det å få av kiloene, men å ligge 1000 kcal i underskudd er i overkant mye og du vil slite med å fungere normalt. Jeg vil råde deg til å ligge rundt 500-700 kcal i underskudd pr dag. Men du må gå over regnestykket ditt på nytt, fordi noe er garantert feil. Å spise kun 1300 kcal i døgnet er mindre enn en skulle tro, selv fikk jeg plass til maten på en asjett (av den størrelsen en setter kaffekoppen på) og spiste to ganger pr døgn når jeg lå på det inntaket.

__________________
Pure blooded frihetselskende og sannhetssøkende selvstendig individ.
Sofagubben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo livsstil. Svar med sitat