Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-12, 16:45   #47
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Det ble en litt kortere tur en planlagt - 15 km - rett og slett fordi det ikke var mere løyper igjen etter all vinden. Brukte 2 timer (veldig mye opp og ned), og det er slett ikke verst! Pulsklokken (neida, ikke gadgetfreak ) viste 1400 kcal brukt (sånt tar jeg med en klype salt) og 1 time og tre kvarter med puls over 80%, maks på 92% (det tror jeg på).

Det som er bra er:

  • Jeg kunne fint ha gått lenger.
  • Hadde energi hele veien.
  • Hadde med klementiner og sjoko/nøtteblanding - men klarte meg med bare klementiner .
For meg er dette helt fantastisk - det er dette jeg jobber for, at jeg skal kunne holde på i 2-3timer uten å måtte pøse på med karbohydrater underveis. Har stort sett måttet spise/drikke like mye som jeg forbrenner, og det er veldig demotiverende. Nå bruker jeg faktisk av det store fettlageret - hurra!! Det har rett og slett ikke vært tilgjengelig for meg på vanlig kosthold.

Så nå er jeg spent på om jeg ligger som et slakt i morgen, eller om jeg nå er over denne kneika..

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat