Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-12, 16:55   #48
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Det sies at en er enten eller i ketose, og at fargen på stixen ikke har noe å si. Men...for min del er det sånn at jo sterkere farge jo mer ned går vekta. Jo svakere farge, jo mer opp og ned går vekta. Har spekulert på om det har vært inntatt fett som har slått ut på stixen og ikke mitt forbrente, om du skjønner hva jeg mener? Hvis dette stemmer så burde jeg se resulateter nå da jeg ikke spiser så mye fett som før. Og i den sammenhengen så viste stixen utslag ca midt på treet i går kveld. Jeg ble overrasket da

Tarato - dette er spennende! Kanskje det er en forskjell på utslag på forbrenning av inntatt og lagret fett? Det stemmer jo med det mange sier, at også på lavkarbo må en del av oss ned på kaloriinntak for å gå ned i vekt. Og da går man ofte mer ned enn kaloriunderskuddet skulle tilsi. Kanskje noen av oss får i pose og sekk bare på kaloriunderskudd - men da får vi det?!?

Jeg ligger vel normalt på rundt 2000 kcal, som ikke er noe underskudd i det daglige. Men om jeg nå klarer å ta opp igjen litt trening, og holde samme inntak, så kanskje....

Veldig spennende at du får økt utslag på mindre fett og jeg på høyere kh. Hvis det fortsetter, viser det vel bare at det ikke er en sannhet - kroppene våre reagerer ulikt, og det er sjelden smart å følge et helt ferdigdefinert opplegg slavisk. Man må vel stole på sin egen kropp? Jeg har ikke savnet brød, musli eller poteter i det hele tatt. Men kroppen har skreket etter frukt. Og så fornøyd den er nå når den får det..

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat