Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-12, 17:44   #1
Dangerous Nan McGrew
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 144
Dangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt segDangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt seg

Ostekake med sjokoladebunn og gelélokk (bilder)

Bunn:
100 g
mørk kokesjokolade
125 g
hakkede peanøtter (eller andre nøtter). Jeg finmalte de, men grovhakkede går også
1 ss
kokosolje (kan droppes)

Ostefyll:
200 g philadelphiaost
3 dl kremfløte
1 dl sukrin
Saften av en lime

Gelelokk:
1 pk sukkerfri gele


Start med å smelte sjokoladen i vannbad sammen med kokosoljen. Grovhakk eller finmal nøttene og bland inn i sjokoladeblandingen. Ha i kakeformen, og sett kaldt til bunnen er stiv. Det går helt fin å sette den i fryseren.

Så starter du med ostefyllet. Bland osten og sukrinen godt sammen, og pisk fløte i en annen bolle. Så vender du kremfløten inn i osteblandingen. Tilslutt klemmer du ut saften av limen og blander forsiktig inn. Ha blandingen over bunnen. Også denne går det fint å sette i fryser for å bli fortere ferdig.

Gelelokket skal tilberedes som det står på pakningen. Settes i kjøleskapet, og så må du følge med. Når gelen begynner å stivne skal den helles over ostefyllet. Det går også an å sette gelen i fryseren, men da må du følge godt med, for det går fort!



__________________
Finn oppskriftene mine på bloggen min:
http://www.mariesmatmisjon.blogspot.com

Eller på facebook.

Dangerous Nan McGrew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - tilpasset meg selv/ min kropp/ mitt blodsukker :) Svar med sitat