Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-11, 21:14   #12
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Blodsukkermåler?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Druesukkerdrops inneholder myyye karber, det er derfor det brukes for å komme kjapt ut av en føling FØR man spiser langsomme karbohydrater for at blodsukkeret ikke skal oppføre seg som en jo-jo.
Gubben min sliter med at når han spiser mye karber, så stiger blodsukkeret veldig raskt og faller veldig raskt, noe som gjør at han får samme problem som med føling. Høres ut som noe lignende du har? Han har heller aldri vært høyt i blodsukker; problemene er de kjappe opp og ned turene.
Såvidt jeg har lest meg til, så er den store forskjellen på slike følinger og følinger en diabetiker kan få, at disse ikke er farlige, bare ubehagelige.
Om han ikke spiser noe som helst når han er dårlig, så vil han likevel få normalisert blodsukkeret. Når jeg har føling, så jeg få opp blodsukkeret med karber; jeg spiser litt frukt for å slippe å gå for høyt.
Jeg spiser forøvrig alltid et lett nattmåltid for å være sikker på at blodsukkeret mitt har det bra mens jeg sover også.
Jeg har det helt fint med min diabetes 1 når jeg ligger mellom fire og sju, men begynner å bli dårlig når jeg havner utenfor dette området.
Hvis du spiser druesukkerdrops om natten og er i ketose (hvis det er din filosofi), så må det vel være vanskelig og kunne spise grønnsaker/meierivarer. Jeg mener, karbene blir jo fryktelig fort brukt opp med druesukkeret......

Han har jo noe som ligner reaktiv hypoglykemi gubben din.......Dette har/hadde jeg og....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat