Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-10, 00:20   #13
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til særemne i norsk

Opprinnelig lagt inn av Elizabethcita, her.

Har dere lov til å velge bøker med skuespill? Isåfall ville kanskje kvinneskikkelser i f.eks Ibsens litteratur vært et mulig emne...
F.eks. Et dukkehjem, Fruen fra havet og Hedda Gabler.

Hvis dere ikke kan velge skuespill, så er også Anne Karin Elstad et godt utgangspunkt for å tolke kvinneskikkelser. Der har du f.eks både Magret fra Folket på Innhaug-serien, Julie, Maria,Maria og ikke minst hennes siste bok Hjem som i bunn og grunn er en selvbiografi i romanform.

Usikker på skuespill.

men Anne Karin Elstad har jeg tenkt på, men jeg tenkte triologien, men det er kanskje lurere å gjøre som du sier, en fra triologien og to andre.

Har du lest dem? Kjenner jeg blir glad nå. begynner å øyne håp om å bli enig med meg selv om bøker

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat